Logo MTM on Tour 2017-2018

Stichting Movies that Matter is een initiatief van Amnesty International. Movies that Matter (MTM) gebruikt speelfilms en documentaires:

• om de ogen te openen voor mensenrechten en situaties waarin deze in het geding zijn
  • om het gesprek over (het belang van) mensenrechten te stimuleren, mensen zich (opnieuw) te doen committeren aan mensenrechten, en zo de publieke opinie te beïnvloeden.

Naast het jaarlijkse Movies that Matter Festival in maart in en rond Filmhuis Den Haag, organiseert de stichting in samenwerking met filmtheaters en lokale partners in een ruim tiental Nederlandse steden maandelijkse filmvertoningen, met aansluitend een interview of debat met uiteenlopende gasten en de gelegenheid voor het publiek om vragen te stellen en mee te discussiëren: Movies That Matter on Tour.

In Leiden is een aantal vrijwilligers van Amnesty Leiden in 2009 begonnen met de organisatie van het randprogramma bij de Leidse vertoningen van MTM-films. De laatste jaren draait het team overwegend op mensen die verder niet actief zijn voor Amnesty Leiden.

Wilt u maandelijks per email worden geïnformeerd over de komende film, inclusief de spreker(s) na afloop? Stuur een mailtje naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken., onder vermelding van "Info MtM-maandfilm". Of like ons op Facebook en ontvang zo tijdig actuele informatie over de nieuwe film in je/uw tijdlijn.

Filmprogramma, eens per maand in Leiden

De geselecteerde films worden vertoond in het Kijkhuis (Vrouwenkerksteeg 10), in beginsel op de tweede maandag van de maand, zie https://bioscopenleiden.nl/kijkhuis

Ondertiteling van de films en voertaal van het nagesprek is Engels, tenzij anders wordt vermeld. Wordt in de film Engels gesproken, dan is de ondertiteling in het Nederlands. Precieze info staat bij de afzonderlijke films.

Entree: 11,50 euro. Met Cinevillepas gratis entree. Mensen met een minimuminkomen kunnen hun entreekosten vergoed krijgen via het gemeentelijk minimabeleid.