Zaterdag 17 november 2012 is de jaarlijkse Amnesty Boekenmarkt met groot succes afgesloten. Vanwege het grote aantal ingeleverde, kwalitatief goede boeken (plusminus 15000!) opende de boekenmarkt dit jaar zelfs een dag eerder. Van donderdag tot en met zaterdag trokken drommen Leidenaars langs de tafels met uitgestalde boeken in allerhande categorieën.

Door de grote verscheidenheid en lage prijzen was er voor elk wel een boek van zijn of haar smaak. De afwijkende verkooplocatie, de voormalige winkel van Licht en Interieur in de Breestraat, bleek gelukkig geen belemmering.

Boekenmarkt - kraam met bijzondere boeken: verkoop aan de hoogste bieder

Foto's: Myra Albersen

Dit alles bij elkaar heeft geleid tot een ongekend succes: maar liefst 7100 euro werd verzameld, ruim meer dan het vorige record, uit 2010: 5000 euro. Het bedrag komt ook dit jaar ten goede aan het mensenrechtenwerk van Amnesty International.

Amnesty International bedankt alle kopers, vrijwilligers, de organisatoren van de boekenmarkt, makelaar Geenpunt voor het ter beschikking stellen van de winkelruimte en BplusC voor de inleverlocatie en prettige samenwerking.