Amnesty Leiden
amnestyleiden@gmail.com

50_jaar

Schrijf mee met Amnesty voor Write for Rights 2021

Schrijf mee voor Write for Rights: van 30 november tot 23 december, in je eigen tijd!

De Werkgroep Amnesty Leiden-Leiderdorp doet natuurlijk ook dit jaar weer mee met de Write for Rights actie.
Met het oog op de Covid-19 situatie hebben wij voor ieders veiligheid geoordeeld dat het niet verstandig is om een fysieke schrijfbijeenkomst te organiseren. Voor de Leidse Amnesty sympathisanten zorgen wij dat vanaf 30 november kant en klare schrijfpakketten klaar liggen op de bekende adressen in Leiden:

•in BplusC (centrale bibliotheek) aan de Nieuwstraat 4, (zijn op maandag 6 december aangevuld!)
•in de hal van De Bakkerij aan de Oude Rijn 44B.

De geschreven brieven en kaarten kunnen ingeleverd worden in de "brievenbussen" bij de tafel in BplusC en op de tafel in de hal van De Bakkerij tot en met 23 december (17.00 uur).

Er liggen nu ook schrijfpakketten in Leiderdorp! Afhalen én inleveren aan de balie van de Sterrentuin of bij BplusC Leiderdorp tot en met 23 december (17.00 uur).

Wij sorteren alle brieven en kaarten en zorgen voor verzending naar de diverse adressen in binnen- en buitenland. U kunt uw eigen geschreven post in één envelop in de genoemde brievenbus doen.

Op 10 december is er dit jaar geen schrijfevenement op het Amnesty-kantoor in Amsterdam, maar wel een spectaculair online evenement. We hebben namelijk een digitale Write for Rights-wereld voor je gebouwd waar je – net als in het echt – brieven kunt schrijven, maar ook kunt genieten van muziekoptredens, Amnesty-medewerkers en vrijwilligers kunt spreken en in gesprek kunt gaan met de mensen voor wie we actievoeren!

Ontmoet de activisten online!

Ga naar www.amnesty.nl/write-for-rights/live-write-for-rights-evenement voor meer informatie over het programma.

Op het hoofdpodium kun je meedoen met een interview met activist Germain Rukuki uit Burundi. We schreven vorig jaar tijdens Write for Rights voor zijn vrijlating en vervolgens kwam hij vrij.

Ook kun je vragen stellen aan de Palestijnse 15-jarige journalist Janna, en aan de Oekraïense lhbti-activisten Vira en Anna, voor wie we dit jaar in actie komen.

Bedenk vast wat jij hun zou willen vragen!

SCHRIJF EEN BRIEF, VERANDER EEN LEVEN !

W4R2021

Voor wie schrijven we? Bekijk de cases op: amnesty.nl/write-for-rights/ of via Instagram linktr.ee/amnestynl/

Het blijft onverminderd van groot belang om heel veel brieven te schrijven. Wereldwijd worden mensen onterecht gevangengezet, bedreigd en gemarteld en getroffen door groot onrecht. Elk jaar rond 10 december (= Dag van de Rechten van de Mens) klimmen mensen overal ter wereld in de pen om te schrijven aan tien autoriteiten. Samen voeren we de druk op voor de vrijlating van mensen die onterecht vast zitten, voor bescherming van mensen die vanwege hun activisme worden bedreigd, voor gerechtigheid voor slachtoffers van gruwelijke misdrijven, mensen die onze hulp nodig hebben.

Voor meer informatie kunt U contact opnemen met het secretariaat van de werkgroep, via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Stuur een mailtje en de secretaris neemt contact met U op.