Movies That Matter on Tour

Logo MTM on Tour 2017-2018

Stichting Movies that Matter is een initiatief van Amnesty International. Movies that Matter (MTM) gebruikt speelfilms en documentaires:

• om de ogen te openen voor mensenrechten en situaties waarin deze in het geding zijn
  • om het gesprek over (het belang van) mensenrechten te stimuleren, mensen zich (opnieuw) te doen committeren aan mensenrechten, en zo de publieke opinie te beïnvloeden.

Naast het jaarlijkse Movies that Matter Festival in maart in en rond Filmhuis Den Haag, organiseert de stichting in samenwerking met filmtheaters en lokale partners in een ruim tiental Nederlandse steden maandelijkse filmvertoningen, met aansluitend een interview of debat met uiteenlopende gasten en de gelegenheid voor het publiek om vragen te stellen en mee te discussiëren: Movies That Matter on Tour.

In Leiden is een aantal vrijwilligers van Amnesty Leiden in 2009 begonnen met de organisatie van het randprogramma bij de Leidse vertoningen van MTM-films. De laatste jaren draait het team overwegend op mensen die verder niet actief zijn voor Amnesty Leiden.

Movies That Matter on Tour Leiden kan geregeld nieuwe teamleden gebruiken. Een eventuele vacature is zichtbaar onder 'Meedoen'/'Met Amnesty Leiden', 'Movies That Matter on Tour' of 'Wat we doen'/'Movies That Matter on Tour', alle te vinden op de menubalk bovenaan dit scherm.

• Laatste wijziging juni 2018.