Fundraisingdiner ISN voor Amnesty International

Dinsdag 8 november 2016 organiseerde het International Students Network (ISN) een fundraising Italian pasta/pizza-diner met live muziek in Pizzeria Panini aan de Doezastraat. De opbrengst ging naar Amnesty International. Namens Amnesty Leiden was secretaris Floor Frank aanwezig. We danken ISN hartelijk voor deze actie!

Opbrengst Leidse Amnesty-collecte 2015 weer hoger

Amnesty Leiden-voorzitter Ronald Berkhuizen over de collecte-opbrengst (na 2.00 min) maar ook over een ambitie van Amnesty Leiden voor 2015 en verder...

De dertiende landelijke Amnesty-collecte (1 - 7 maart 2015) heeft in Leiden 22.940 euro opgebracht, 600 euro meer dan de vorige recordopbrengst uit 2013. Verrekenen we de inflatie, dan lijkt de opbrengst een kleine verbetering en dus een nieuw record. Alle gevers, collectanten en overige bij de collecte betrokken vrijwilligers bedankt!

Opbrengst Amnesty-collecte 2014 bekend: 21.000 euro

Van 2 tot 8 februari heeft Amnesty International landelijk en dus ook in Leiden gecollecteerd. Tweehonderddertig collectanten trotseerden het slechte weer en gingen in diverse wijken de deuren langs. De opbrengst is dit jaar 21.000 euro, een mooi bedrag! Leidse gevers zeer bedankt!

De opbrengst wordt besteed aan het mensenrechtenwerk van Amnesty International.

Amnesty-collecteweek afgesloten met flashmob

In de week van 10 t/m 16 februari 2013 gingen honderdveertig vrijwilligers in Leiden de deuren langs om geld op te halen voor Amnesty International. De week kreeg zaterdag 16 februari een spetterende afsluiting. Leerlingen van de Leidse Ballet & Theaterschool trakteerden niets vermoedende Leidenaars drie keer - op het Stationsplein, de Nieuwe Beestenmarkt en voor de V&D - op een dans over vrijheid.

Collecte(s) - Leidenaars steunen werk van Amnesty International

Op 5 en 6 april 2012 heeft het Bachkoor Holland volgens traditie de Matthäus Passion in de Pieterskerk uitgevoerd. Premier Rutte was bij een van de uitvoeringen aanwezig. Voor de derde achtereenvolgende keer - wat ons betreft het begin van een mooie traditie :-) - werd bij in- en uitgang gecollecteerd voor Amnesty International. Deze collecte heeft 1250 euro opgebracht.

Lees meer...

• Laatste wijziging juni 2018.