amnestyleiden@gmail.com

De Mensenrechten-Kunstroute

Wandelen door Leiden met aandacht voor mensenrechten!

In deze Mensenrechten-Kunstroute wandelt u langs 19 bijzondere locaties in de binnenstad van Leiden, die een relatie hebben met mensenrechten.

Speciaal voor deze wandeling zijn drie kunstwerken gemaakt, geïnspireerd op de locaties waar ze zijn geplaatst. In de tuin van de Oude UB aan het Rapenburg staat een kunstwerk van Emma van Noort. In De Bakkerij treft u een kunstwerk van Inge Reisberman aan en tenslotte ziet u bij het Kamerlingh Onnesgebouw een kunstwerk van Izaak Zwartjes. De werken staan er alleen in 2021. Daarna zijn ze op foto’s in de app en op deze website te bekijken.

Voor deze wandeling zijn 2 apps beschikbaar voor mobiele apparaten. Hieronder staat de aanklikbare link naar de download van de apps op de amnesty.nl website.

Daar vind je de downloads voor de twee apps voor deze wandeling: voor de Rightswalk app of voor de IZI travel app.

U kunt op aanvraag ook meedoen met deze wandeling met een rondleiding, op de laatste zondag van de maand. Voor de rondleiding kunt u zich opgeven via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Veel plezier met wandelen!

• Laatste wijziging november 2021.