Studentengroep Amnesty Leiden werft nieuwe leden op El Cid

Foto's: Gerard van der Veer

Maandag 12 augustus 2013 stond de studentengroep van Amnesty Leiden op de informatiemarkt van El Cid op de Vismarkt / Nieuwe Rijn

Eerstejaarsstudenten en voorbijgangers konden zich informeren over het werk van Amnesty International. Ook werd hen gevraagd een handtekening te zetten onder de petitie van de 'Ik schaam mij diep'-campagne. Amnesty International dringt er daarin bij staatssecretaris Fred Teeven op aan eindelijk een einde te maken aan de Nederlandse praktijk (uitgeprocedeerde) asielzoekers op te sluiten. Vijftig handtekeningen werden verzameld.

Maar het focus lag op ledenwerving. Geïnteresseerde studenten konden zich aanmelden voor een kennismakingsavond van de studentengroep op 24 september. Tien studenten toonden interesse actief  te gaan deelnemen, vijfentwintig om dat op 'flexibele' basis te doen (soms wel, soms niet, niet het acties voorbereiden en organiseren).

Ben je student en heb je interesse de studentengroep van Amnesty Leiden te versterken? Stuur een mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Zie ook het Facebookaccount van de studentengroep.