Succesvolle actiemarkt Waterland College

Op 28 maart 2013 reisde Eduard Nazarski, directeur van Amnesty International Nederland, af naar Leiden om een actiemarkt van docenten en leerlingen van het Waterland College te openen. Een succesvolle markt, naar spoedig blijken zou: enkele uren later hadden leerlingen en medewerkers 700 euro opgehaald!

Ook via ritjes op een pony werd geld opgehaald!

Eerder in maart verzorgden medewerkers van de Leidse afdeling van Amnesty International voor alle veertien klassen van het Waterland College een les over kinderrechten. De les was onderdeel van een omvattender Afrika-project van de school, waarin de Keniaanse familie Muthuku centraal stond. De leerlingen stuurden hen, maar ook een gedetineerde Keniaanse vrouw, groetenkaarten. Een Amnesty-'groetenkaart' is een manier om mensen een hart onder de riem te steken.

In een ander projectonderdeel vervaardigden de leerlingen artikelen, om tijdens de actiemarkt te verkopen voor het werk van Amnesty International. En met klinkend resultaat!

Naast materiële steun gaven leerlingen, medewerkers en bezoekers 28 maart ook immateriële steun door een Amnesty-petitie te ondertekenen.

Amnesty Leiden dankt leerlingen en docenten hartelijk voor hun inzet en de gift! Hieronder nog enkele sfeerbeelden van de middag.