PR- en publiciteitsgroep

Het is belangrijk dat mensen in en om Leiden weten van de activiteiten van Amnesty Leiden en van het bestaan van de Leidse Amnesty-groep. Daarvoor zorgt de PR- en Publiciteitsgroep.

Voor de informatievoorziening naar buiten heeft Amnesty Leiden een aantal middelen:

• Voorafgaand aan de meeste lokale en regionale activiteiten verstuurt Publi persberichten naar lokale en regionale media en heeft zij contact met hen. Meestal resulteert dit in een kort artikel of aankondiging in de bladen.
  • Zo nu en dan vindt er een radio-interview plaats op de lokale radio om lokale of regionale acties van Amnesty Leiden onder de aandacht te brengen.
  • Door te reageren op mensen die op websites reageren op geplaatste persberichten kan de PR-medewerker onjuiste weergaves van de posities of werkwijze van Amnesty International corrigeren en onjuiste beeldvorming proberen tegen te gaan.
  • Social media (twitter, facebook) spelen een steeds grotere rol om bekendheid te geven aan diverse activiteiten van de werkgroep. Momenteel levert de webredacteur als enige bijdragen aan het Facebook-account van Amnesty Leiden. De PR-medewerker kan dit account mee beheren.

Momenteel heeft Amnesty Leiden geen PR-medewerker. Interesse hem of haar te worden? Neem contact op met Job Surie, de vrijwilligerscoördinator van Amnesty Leiden. Je kunt Job bereiken via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Mensen met kennis en ervaring op het gebied van PR en/of communicatie genieten de voorkeur.