Hoge opbrengst Amnesty-boekenmarkt 2011

De twintigste editie van de boekenmarkt van Amnesty Leiden, op vrijdag 16 en zaterdag 17 december 2011 in de Tuinzaal van de Burcht, heeft ruim 4.300 euro opgeleverd, de op één na hoogste opbrengst ooit. Alleen vorig jaar werd het succes overtroffen (5.000 euro).

Foto's: Myra Albersen (Amnesty PR)

Wethouder Jan-Jaap de Haan opende de boekenmarkt vrijdagmiddag om 17 uur. Daarna was de vloer aan de boekenliefhebbers. Ook zaterdag was het de hele dag druk in de Tuinzaal.

Ruim 10.000 boeken waren te koop. Voorafgaand aan de boekenmarkt zijn ze door Leidenaars ter beschikking gesteld en door vrijwilligers van Amnesty Leiden ingezameld en gerubriceerd. Amnesty dankt alle gulle gevers en kopers, de medewerkers van de Centrale Bibliotheek en iedereen die verder een bijdrage heeft geleverd aan het tot een succes maken van deze boekenmarkt!

Ook dit jaar komt de opbrengst van de boekenmarkt ten goede aan het werk van Amnesty International, dat geen giften van overheden of bedrijven aanneemt.

Liefhebber                                      Wethouder De Haan opende de boekenmarkt

en kreeg als dank een paar romans en non-fictie-

boeken mee