Colour Your Mind 2010

Zondag 21 maart 2010, de Internationale Dag tegen Racisme, werd het Colour Your Mind Festival gehouden in de Pieterskerk. Amnesty Leiden droeg hieraan bij met drie activiteiten.

In de ‘bibliotheek’  van de kerk was een doorlopend programma van vier korte (bekroonde) mensenrechtenfilms te zien. Eén van de films ging over de inzet van vrouwelijke mensenrechtenactivisten in Congo voor een betere bescherming van vrouwen tegen seksueel geweld, dat vaak als oorlogswapen wordt ingezet in Oost Congo; een betere opvang van de slachtoffers en berechting van de daders.

een van de vertoonde films

Om hun inzet financieel te ondersteunen verkocht Amnesty Leiden boodschappentassen met een speciale opdruk. De opbrengst gaat naar Congolese mensenrechtenorganisaties die er stoffen met opdruk voor kopen en zo hun boodschap via textiel uit dragen - dit is niet ongewoon in Congo.

Tot slot was er voor kinderen in de leeftijd vanaf 11 jaar een mensenrechtenles georganiseerd, aan de hand van de tekenfilm 'Een giraf in de regen'.

Over de resultaten van de campagne Stop Geweld Tegen Vrouwen: zie hier