Colour Your Mind 2010

Zondag 21 maart 2010, de Internationale Dag tegen Racisme, werd het Colour Your Mind Festival gehouden in de Pieterskerk. Amnesty Leiden droeg hieraan bij met drie activiteiten.

In de ‘bibliotheek’  van de kerk was een doorlopend programma van vier korte (bekroonde) mensenrechtenfilms te zien. Eén van de films ging over de inzet van vrouwelijke mensenrechtenactivisten in Congo voor een betere bescherming van vrouwen tegen seksueel geweld, dat vaak als oorlogswapen wordt ingezet in Oost Congo; een betere opvang van de slachtoffers en berechting van de daders.

Lees meer...

Colour Your Mind-festivalbezoekers steunen vrouwen in Congo

Op zaterdag 21 maart 2009, de Internationale Dag tegen Racisme, voerde Amnesty Leiden dit jaar campagne voor vrouwelijke mensenrechtenactivisten in Congo. Aangepast aan het feestelijk karakter van het avondprogramma in discotheek In Casa probeerde Amnesty, vanuit een strategisch geplaatste kraam bij de garderobe, met een mobiel team van vrijwilligers het publiek te verleiden tot het sturen van een groetenkaart. Honderdentwintig ansichtkaarten werden verzameld.

De actie was onderdeel van de Amnesty-campagne Stop Geweld tegen Vrouwen en de kaarten waren bedoeld als steuntje in de rug voor de vrouwelijke activisten, die het in Congo vaak zwaar te verduren hebben vanwege hun inzet voor vrouwenrechten.

• Laatste wijziging juli 2017.