Amnesty Leiden voert 3x actie op Werfpop

Foto's: Gerard van der Veer

Zondag 20 juli 2014 heeft Amnesty Leiden op Werfpop op drie manieren aandacht gevraagd voor actuele mensenrechtenschendingen. Op zijn meest algemeen werd festivalbezoekers gevraagd lid te worden van Amnesty's Urgent Action Network. Na het uploaden van een app ontvang je per sms bericht over nieuwe bliksemacties voor een gewetensgevangene of mensenrechtenactivist in acuut gevaar. Je kunt dan digitaal je handtekening zetten onder een noodoproep. Hier meer info. We verspreidden behoorlijk wat flyers.

Lees meer...

Steun voor strijd tegen seksueel geweld in Congo

Bezoekers van Werfpop betuigden 12 juli 2009 massaal hun steun aan Justine Masika Bihamba en andere Congolese mensenrechtenactivisten. Deze vrouwen komen op voor de duizenden vrouwen in Oost-Congo die, nu al vele jaren, lijden onder uiterst gewelddadig seksueel geweld. Na de ondergane ellende worden ze vaak ook nog door hun familie verstoten1.

Foto's: Gerard van der Veer

Mensenrechtenschendingen in China centraal op Werfpop

Zondag 13 juli 2008 heeft Amnesty International Leiden, ondersteund door flexwerkers en Amnesty Oegstgeest, op Werfpop actie gevoerd voor betere eerbiediging van mensenrechten in China. 319 festivalbezoekers zetten hun handtekening onder de petitie voor Hu Jia, 75 gingen met een steunbetuiging voor hem op de foto.

Foto's: Bart Maat